Portugália- Azori Szigetek

Ahol a fű zöld az emberek pedig kedvesek

Ez a bejgyzés még 2018 őszén készült átmentve, egy archívált honlapomról.

Európa Új-Zélandja ez a sziget. Gondoltam, bemelegítésnek éppen optimális lesz a nagy túra előtt, szokjam csak ezt a csodát. Minden előfordul ezen a szigeten ami csak lehetséges. A fotósok paradicsoma nem egészen 7 óra repülőútra Magyaroszágtól. A 9 sziget legnagyobbikát volt szerencsém körbejárni. Egy családi trip volt ez, így a szülők is kis betekintést nyerhettek abba, hogyan is élek és utazom. Bár próbáltam magam visszafogni tempó ügyileg, de néha még így is kicsit sok volt nekik hehe. Azért nagyon ügyesen  bírták a gyűrődést, és a végére a tervezett program nagy részét teljesítettük is. Készült is egy fotó, az egyik kedvenc képem amit valaha készítettem, esőben fel a hegynek. Elég kifejező lett.

Erre a szigetre nagyjából 9 napot szánnék, az egész szigetegyüttesre, 3 hét valószínű pont tökéletes. Az árak nem drágábbak a balatoninál ha jókor veszed meg a repülőjegyet, 35ezer forint egy útra. A képeken látni fogjátok, remélhetőleg, hogy ez mennyire 0 pénz érte. A portugál emberek, iszonyat kedvesek, a legtöbben szinte biztosan le állnak veled beszélgetni pár percet. A gasztró élet, főleg nekem, egy külön utat is megér. A tenger gyümölcsinek kánaánja. Meg a rendes gyümölcsöké. A két kedvencem. Szóval így indul ez az egész az Atlanti óceán kellős közepén. Az első út a Seste Cidadas nevű helyre vezetett, tele különféle színű tóval és egy elhagyott régi hotellel, aminek a tetejéről olyan kilátás fogadott, hogy majdnem hanyatt estem. Innen ment az utunk a nyugati partra, ahol az óceánban felbugyog egy melegvizű forrás így gyakorlatilag egy termálfürdőben vagy, ezt most nem próbáltuk ki mert igen csak háborgott az óceán, viszont a partszakasz elképesztő volt, ahogy verte a hullám a köveket 10-15 méterre is felcsapott a víz, a naplementében eszeveszett látvány. Sokszor megfordul a fejemben, hogyha beleugranék mi történne, nyílván millió darabra csapkodna szét a borotvaéles vulkáni köveken, de akkor is érdekes. Ez az erő igencsak ijesztő. Az egész sziget egy vulkán volt anno most meg pezsgő élet van rajta. A napfelkeltét vétek lenne itt kihagyni. Bármerre indulsz valószínű tökéletes fényeid lesznek. Brutálisan fel voltam minden reggel spanolva, sokszor alig bírtam aludni, úgy izgultam a másnap miatt. Aztán nem messze a várostól ahol laktunk, van egy icipici kráter maradvány, szezonban át lehet menni és búvárkodni is lehet a közepén lévő kis öbölben. Most erre nem volt lehetőség, de a látvány így is megérte. Bár nyár a szezon, de mint megtudtam, van olyan mikor Decemberben jobb idő van mint Augusztusban. Az évi átlag hőmérséklet 20fok körüli, soha nincs igazán rossz idő, az eső bármikor eleredhet és nagyjából minden nap változékony kondíciókra kell számítani. Úgyhogy, ennek fejében érdemes a programokat és ruhákat is megtervezni. A következő program is ennek jegyében telt, ha esni fog is tökéletes egy vulkáni termálfürdőben ejtőzni és pihenni. Furnas környékén, rengeteg ilyen termál fürdő van, amire a választásunk esett, 5 különböző medencéből állt. Nem rossz élet ez a természet közepén 39 fokos vízben pihegni.

Ugyanitt kihagyhatatlan, a Cozido do Furnas nevű egytálétel is amit a föld alatt a termál hővel készítenek el, ami igazán különleges ízt kölcsönöz az ételnek. Ez a könyék magában megér egy napot. Ha csak termál fürdőkben ejtőznél egy hétig, ez a te helyed, az egész sziget tele van velük. Ha már itt jártunk, meglátogattunk egy régi tradícionális halászfalut is, a kis utcák az építészet tökéletesen érzékeltette a portugál életérzést. Az emberek itt még igen vallásosak, látszódik a motívumaikon is. Minden házon egy Mária szobor vagy egy kereszt lóg Rengeteg vallási kérdés is felmerült bennem, de valószínűleg a mi generációnktól kezdve azért a vallások és gyakorlásuk szép lassan eltűnnek átalakulnak és új értelmet nyernek. Viccelődhetnék a szó fordulattal, hogy hál Isten? Állandó kérdések vannak bennem egyetemen tanultam is összehasonlító vallástant és vallás pszichológiát. Érdekes körüljárni ezt. Szeretek belemenni az adott helyen élők világába, mindig előbújik valami új kérdés. Egy kis elmélkedés után, másnap, már kitalálhatjátok mi is következett. Ejtőzés a termálban. Ez egy újabb hely volt, ahol a fürdő a dzsungel közepén volt, 3 darab fürdővel, a 4. pedig egy vizesésből táplálkozott. Ésszel nem is volt könnyű ezt felfogni. Miután kifürödtük magunkat, elérkezett az idő. Imádom a teákat, úgyhogy meglátogatni Európa egyetlen teaültetvényét, nagyon extra volt. A gyárban és a látogató központban, ingyen le lehetett ülni megkostólni pár teát, enni és inni. Közben pedig a cica mennyországban érezhetted magad, mert Portugáliára jellemzően minden tele van cicákkal. Az egyik macsek ügyesen szép fényesre nyaltam a tányérom, jól lakott az ananászos pite maradékából. Valamiért nagyon vonzódom az ananászhoz, mind ahogy kinéz, mind pedig az ízéhez. Úgyhogy kézenfekvő volt megnézni ezt a helyet ami, az egyetlen hely ahol így termesztenek ananászt. Üvegházakban, az itt a szigeten van. 10 pont, nagyon király volt végignézni, bár valóban egysernézős. Az íze pedig, hát az leírhatatlan.Egy dolog nehezen hozható össze az életben amire vágyom, hideg helyen élni, és friss trópusi gyümölcsöket enni. Vajon mi fog nyerni, a hasam vagy az eszem? Meglátjuk. Aztán benéztünk a ‘fő’városba ami teljesen hozta egy Portugál kereskedőváros hangulatát. Eszembe jutott, hogy régen volt egy stratégiai játék és ott a portugálok építészete mindig nagyon tetszett. Itt most élőben is láttam egy szeletét. A város is megér egy külön napot, mert tele van érdekes helyekkel, a kikötő nagy és zsong, más mint a halászfalu. Sok király botanikus kert is van, tele a város múzeumokkal, és egy művészeket összegyüjtő utca is ahol, sikerült is pár művésszel beszélgetnem, és ők is nagyon kedvesek nyitottak és nagyon sok kísérletező művész van aki a régi technikákat próbálja életben tartani. A helyi piacon vásárolt friss kagylóból és tengergyümölcseiből összerottyantottam egy komoly kis ételt vacsorára, semmiképp ne hagyjátok ki a főzést. A grillezést se (sajnos mi későn kaptunk észbe) így ez kimaradt, de nem túlzás amikor azt mondom, hogy a szigeten minden, de tényleg minden sarkon grillező állások vannak, sok helyen még fával is. Az már a legelején is feltűnt, hogy ilyen rendezett egy tájjal, kilátókkal, parkokkal még svájcban sem találkoztam, itt minden kis parknak kilátónak, külön kertésze van, minden makulátlan és tökéletes, de egyátalán nem feszengően. A keleti part ahol a következő napot töltöttük, eszméletlen volt, a kilátók maguk külön túrákat megérnek, hát még a kilátás. Egész nap kilátóról kilátóra jártunk. Késődélutánra pedig egy erdőbe értünk ami tele volt vízesésekkel és szebbnél szebb növényekkel. Itt lett teljes a kör tényleg minden előfordul a szigeten. A hely amit mindenképp érdemes meglátogatni. Egyetlen egy dolog amiért nem tudom azt mondani, hogy mesébe illő az a borzalmas látvány ahogy a  tehenek, rengeteg helyen láncra vannak verve. Nagyon szomorú dolog ez, de már egyre több helyen látszott, hogy küzdenek ellene. Szóval ha egy tökéletes nyaralásra vágytok, ha elmennétek nászútra, szerelmeskednétek, vagy csak telefinganátok a látványtól a gatyátokat, mindenképp érdemes meglátogatni ezt a helyet, ahol még biztos nem sok ismerősötök járt.  Az óceán közepének nyugiszigete, jó szívvel ajánlom. Sziasztok.

Részletes térképért és listáért kattints a linkre:

Repülő: Tap Portugal kb. 50.000HUF Oda-Vissza

Szállás: Airbnb link itt: http://bit.ly/37GvYsO

Időjárás: Egész évben kora-késő tavaszi, nagyon változékony időjárás. Esőkabátot csomagold be.

Hasznos infó: Autó bérlés nélkül nem megy

Fun fact: Európa egyetlen teaültetvénye található itt.